Holnaptól máshoz kerülnek az autópályák
A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez kerül november 1-jével az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) közútkezelői tevékenysége, erről még szeptember elején határozott a kormány.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez kerül november 1-jével az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) közútkezelői tevékenysége, erről még szeptember elején határozott a kormány.
Az MSZP és az LMP nemmel szavazott Németné ötletére, a Jobbik tartózkodott. Az ÁAK hatáskörébe novembertől már csak a matricás és használatarányos útdíj beszedése tartozik, többi feladatát a közútkezelő veszi át tőle.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. gyorsított tárgyalásos közbeszerzést írt ki kommunikációs ügynökségi szolgáltatásokra, amelyek célja a megmaradt díjbeszedési feladathoz igazodó új arculat megteremtése - a felhívás a szerdai Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
Karbantartás miatt üzemszünet vasárnap hajnalban az e-útdíj portálon.
November 1-jétől a Magyar Közút Nonprofit Zrt. veszi át a gyorsorgalmi úthálózat üzemeltetését és fenntartását az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től (ÁAK), amely csak az e-útdíj beszedésért felel majd a jövőben. Az ÁAK autópályái mellett ingatlanjait, sőt dolgozóit is átadja majd a Magyar Közútnak.
Börzsei Tibort nevezte ki az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. vezérigazgatójának a tulajdonosi jogok gyakorlásával megbízott MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt. csütörtökön. Az MFB korábban cáfolta, hogy az e-útdíj miatti botrányok miatt kellett volna az elődnek távoznia, s azt mondták, közös megegyezéssel váltak el.
Már húsz darab ún. bevallási közreműködő céget auditált az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az e-útdíj-rendszerhez.
A Demokratikus Koalíció (DK) szerint az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. két távozó vezetője helyett a kormány érdemel pofont az e-útdíj rendszer botrányai miatt - mondta Varju László, a párt politikusa, független országgyűlési képviselője arra reagálva, hogy Bakó Attila, az ÁAK vezérigazgatója és Horváth Róbert, a cég üzemeltetési igazgatója közös megegyezéssel távozott posztjáról.
Távozik Bakó Attila vezérigazgató és Horváth Róbert üzemeltetési igazgató az Állami Autópálya Kezelő Zrt. éléről, menesztésük mögött a botrányos útdíjrendszer állhat – írja hétfői cikkében az Index.hu.
A megtett úttal arányos útdíjrendszerrel kapcsolatban eddig 14 bevallási közreműködőt - GPS-alapon működő flottakövetőt - auditált az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. - olvasható az elektronikus útdíjszedési rendszer (HU-GO) honlapján.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ismét üzemszünetet rendel el hétfőn 7.30 és 10 óra között, így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják a teljes díjköteles úthálózatot – közölte a társaság hétfőn reggel.
A regisztráció kezdete óta már több mint 10 500 felhasználó összesen közel 50 000 tehergépjárművet regisztrált a HU-GO elektronikus útdijfizetési rendszerbe pénteken 14 óráig.
Tizennyolc flottakövető szolgáltatóval kötött szerződést az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. péntekig, a fuvarozók a szolgáltatók hálózatán keresztül teljesíthetik a megtett úttal arányos útdíjfizetéshez szükséges bevallási kötelezettségüket.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) március 20-án bejelentést tett ismeretlen tettes ellen a rendőrségen és a versenyhivatalnál, miután az útdíj tenderen nyertes ajánlattevő, a Getronics Magyarország Kft. a visszalépéskor piaci nyomásgyakorlásra hivatkozott - közölte az ÁAK csütörtökön.
Nem tud mit tenni a rendőrség azokkal az autósokkal, akik nem állnak meg a Állami Autópálya Kezelő Zrt. munkatársainak. Az ellenőrzéshez egy rendelet ad jogot a szervezetnek, de rendőrök és ügyvédek is aggályosnak tartják a hatósági jogosítványokkal nem rendelkező szervezet gyakorlatát. Ugyanakkor az új fajta kontroll a matricával nem rendelkező külföldi rendszámú autósokkal szemben nem kegyelmez, több tízmillió forint összegben szedtek be tőlük pótdíjat.
Egy informatikai hiba miatt pénteken délelőtt majdnem egy órán keresztül nem lehetett a benzinkutakon autópálya matricát venni, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) tájékoztatása szerint már kijavították a hibát, újra üzemel a rendszer.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. valósítja meg az elektronikus útdíj-beruházást − mondta a Napi Gazdaságnak Vályi-Nagy Vilmos, a fejlesztési tárca infokommunikációért felelős helyettes államtitkára.
A Getronics Magyarország Kft. szokatlan piaci nyomásgyakorlással indokolta, hogy szerződés aláírás helyett ma visszalépett az elektronikus útdíj tendertől. A cég az egyik vetélytársára mutogat.
A Getronics Magyarország Zrt., az elektronikus útdíjszedési rendszer bevezetésére és megvalósítására kiírt tender nyertes ajánlattevője január 18-án nyilatkozatban értesítette az autópálya-kezelőt a visszalépésről. Az alvállalkozóival történő egyeztetések alapján a cég "nem látja biztosítottnak a szerződésszerű teljesítést biztosító együttműködést", ezért a szerződést nem írják alá.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. pénzeszközeiből összesen legfeljebb 33 milliárd forintot a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer megvalósításával kapcsolatos feladatokra költhet a kormány egyetértésével - az erről szóló kormányhatározat a csütörtöki Magyar Közlönyben jelent meg.